ChristenUnie en Leefbaar Huizen geven gastlessen

Erfgooiers Collegevrijdag 07 maart 2014 21:00

Het Erfgooierscollege heeft voor de lessen maatschappijleer de lokale Huizer politici uitgenodigd om gastlessen te geven. Namens de ChristenUnie heeft Wessel Doorn woensdag 5 maart twee lessen ingevuld, samen met Nol van der Helm van Leefbaar Huizen.

De lessen waren voor de klassen 3 VMBO (3MD) en 4HAVO (4HD). Aan de leerlingen werd verteld wat de motivatie van beide raadsleden is geweest om de politiek in te stappen en er werd gesproken over hun persoonlijke levenssfeer. Daarnaast werd uitgelegd hoe de gemeenteraad werkt en hoe de samenwerking met het College van Burgemeester en Wethouders verloopt. En er was veel ruimte voor vragen en discussie. Dat ging o.a. over 'Waar en wanneer komt de McDonald of KFC', 'Waarom doen jullie de winkels niet open op zondag' en 'Wie beslist of er een nieuwe sportvereniging komt en waar mag die sporten?'

Het zijn leuke bijeenkomsten geweest, de interesse van de leerlingen maakt het ook leuk om te doen. Een actie die vaker mag gebeuren en op meer scholen dan alleen het Erfgooierscollege.