CHRISTENUNIE VOOR VERHUUR EN TEGEN VERKOOP VAN DE BRANDWEERKAZERNE

maandag 06 februari 2006 09:42

In het Gooi wordt er hard aan gewerkt. De ambulancezorg wordt al geruime tijd in gewestelijk verband uitgevoerd.

Nu is men bezig met de brandweer. We kennen in de regio al de Regionale Brandweer Organisatie (RBO). Het is de bedoeling dat alle korpsen onder één leiding komen en in RBO opgaan.

De commissie abf behandelde recent een voorstel daarover. Onder andere gaat het over de huisvesting en overdracht van allerlei zaken door de gemeente aan de RBO

De commissie had grote moeite met het één op één verrekenen van de directe en indirecte kosten. Huizen heeft zijn zaken goed op orde, zelfs geld vrijgemaakt voor een duikteam en dat zou dan allemaal één op één naar de RBO moeten overgaan. De fractie van ChristenUnie en anderen zijn het daar absoluut niet mee eens en wensen van het college een nieuw voorstel.

Standpunt ChristenUnie Huizen:

De ChristenUnie is tegen het voorstel om de brandweerkazerne aan de RBO te verkopen en heeft het voorstel gedaan om deze aan de RBO te verhuren. De gemeente heeft o.i. al genoeg leergeld betaald met het politiebureau, waar we verscheidene miljoenen aan tekort zijn gekomen.

Ons voorstel werd door alle overige fracties gesteund en het college van b en w zal de raad hierover nieuwe voorstellen doen.

Breun van Ruiswijk