Debatavond: zondag in de uitverkoop?

Zondagsrustdonderdag 05 december 2013 10:00

Vrijdag 13 december organiseren de Huizer SGP en ChristenUnie een debatavond over de eventuele openstelling van winkels op zondag. De avond start om 19.30 uur, in 't Visnet aan De Ruyterstraat 7 in Huizen. U bent van harte welkom!

Debatavond: Zondag in de uitverkoop?

Wanneer: vrijdag 13 december 2013.
Aanvang: 19:30 uur.
Waar: ’t Visnet, De Ruyterstraat 7, Huizen.

Gelukkig zijn de winkels in Huizen nu nog dicht op zondag. Maar politiek en economisch gezien kan dat snel veranderen. We zien het in steeds meer plaatsen bijna van de ene op de andere dag gebeuren. Om die reden organiseren de Huizer SGP en ChristenUnie een avond over het thema koopzondagen. Hier willen wij verschillende argumenten voor en tegen belichten, zowel vanuit christelijk als algemeen oogpunt. Daarbij kijken we uiteraard naar de Bijbelse argumenten van zondagsrust, maar ook naar het belang van een collectieve rustdag, de gevolgen voor kleine winkeliers en voor werknemers. Ook de concurrentie tussen gemeenten en het economisch aantrekkelijk zijn van een gemeente speelt een rol.

Vanuit de politiek nemen deel: Sharon Gesthuizen SP Tweede Kamerlid, Kees Verhoeven D66 Tweede Kamerlid en Jacques Rozendaal oud voorzitter SGP Jongeren. De fractievoorzitter van het CDA Huizen Bert Rebel presenteert de uitkomsten van het CDA onderzoek uit 2012 over de zondagsopenstelling van winkels in Huizen. Verder zal Roelie Bosch, fractievoorzitter van de ChristenUnie Almere de ervaringen met koopzondagen vanuit de praktijk te delen. De presentatie is in handen van Riekelt Pasterkamp.

Er is veel gelegenheid voor het stellen van vragen en debat. Een bijeenkomst dus die een belangrijke impact kan hebben op het verloop en de besluitvorming voor de toekomst. Uw komst is daarom groot belang!. Het betreft niet alleen de principiële zaak van de zondagsrust, maar ook de keuze om wel of niet mee te gaan in de 24/7-economie. Daarom willen wij u van harte oproepen te komen en voor zover nodig en mogelijk uw bezwaren tegen winkelopenstelling op zondag te kennen te geven. Wij rekenen op uw komst.

Voor inlichtingen: Rob Bource – Telefoon 06-53253093 /Wessel Doorn – 06 31993806