Arie Slob in Huizen voor werkbezoek buurt- en jeugdzorg

Arie-slob-banner-5-vierkant-600x600maandag 09 maart 2015 11:00

Tweede Kamerlid Arie Slob van de ChristenUnie brengt woensdag 11 maart tussen 15.00 en 17.00 uur een werkbezoek aan Huizen. Tijdens het bezoek staan de thema’s zorg en jeugd centraal. De ChristenUnie vindt het belangrijk dat er aandacht en waar nodig hulp is voor mensen die dat echt nodig hebben, van jong tot oud.

Slob zal een ontmoeting hebben met medewerkers van Buurtzorg en met hen een huisbezoek afleggen. Buurtzorg is een vorm van sociaal ondernemen met kleine, zelfsturende teams, waar mensen terecht kunnen voor verpleging en persoonlijke verzorging.

Slob heeft ook een gesprek met wethouder Marianne Verhage (CU) en medewerkers van de gemeente Huizen over de toegang tot de Jeugdzorg. Sinds begin dit jaar is de jeugdzorg een taak van de gemeente. De gemeente Huizen zet zich al lange tijd actief in ter voorbereiding op deze taak. Daarnaast wordt aandacht besteed aan de alcoholvrije scholen.

Voorlopig programma:

15.00 - 16.00 Sociaal ondernemen: met een medewerker van Buurtzorg naar een client, locatie nog niet bekend

16.00 - 17.00 Ontvangst Tolvrij Huizen, De Regentesse 98, 1273 JZ Huizen

- Toegang en beleid Jeugdzorg gemeente Huizen: toelichting op de werkwijze in Huizen

- Alcoholvrije scholen mmv voortgezet onderwijs Huizen, Keurmerk GGD

- Vrijwilligersactie Tolvrij en schuldhulpmaatjes